Aktuality

Mezilidské konflikty: Umíte je řešit a víte, jakou „taktiku“ zvolit?

Konflikty se stávají. Jak je ale řešit, abychom se zbytečně nedostali do potíží nebo se vyhnuli hádkám? Tyto čtyři kroky vycházejí z nenásilné komunikace a můžou přispět k vyjádření našich potřeb v konfliktní situaci tak, aby je ostatní „slyšeli“ a vyšli nám vstříc…

Image
1
Popíšu, co se děje, a to bez mých interpretací či domněnek (např.: „Vidím, že se do koše už nic nevejde.“ namísto: „To si fakt nevšimneš, jak to tady smrdí? Jsi tak líný, že ani nezvládneš dojít s košem.“)
2
Uvědomím si a pojmenuji své emoce bez kritiky druhého (např.: „Jsem unavený.” namísto: „Vždycky mě jen naštveš.“)
3
Sdělím své potřeby, pojmenuji, co mi v situaci chybí, co je pro mě důležité. (např.: „Pondělky jsou pro mě náročné, přijdu domů pozdě a mám toho dost.“ namísto: “Nikdy pro mě nic neuděláš, jsem ti ukradený.“)
4
Formuluji proveditelnou prosbu, kterou na druhého mám. (např.: „Mohl bys prosím v pondělí vynášet koš?)
Image
AKESO holding a.s.
DPS Ondřejov je součástí holdingu AKESO, jednoho z předních poskytovatelů zdravotní péče v Česku.
MENU
Image
Denní psychoterapeutické sanatorium Ondřejov
Klánova 300/62
147 00, Praha 4
recepce@ondrejov.cz
+420 221 633 612
+420 775 707 289
Facebook
Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Nezbytné
OK